#CreativeAdds


“It did what all ads are supposed to do: create an anxiety relievable by purchase.” 
~David Foster W

|


Badania wykazaÅ‚y, idziennie stykamy się średnio z 362 reklamami na bilbordach, w telewizji, internecie czy prasie. Jednak tylko 3% - czyli okoÅ‚o 12 z nich w jakimstopniu przykuwa naszuwag. Producenci i specjalici od PR przecigajsiw pomysÅ‚ach by tylko znaleźć siw tym zaszczytnym i jake wskim gronie przekuwajcych atencj.


Na atrakcyjność reklamy wpÅ‚ywajdwa niezwykle wane czynniki : silny KONCEPT i kreatywny DESIGN. Wydaje si, e to nic trudnego wymylamy chwytliwy slogan i nagrywamy 30 sekundowniestworzonhistoriz produktem w roli gÅ‚ównej, natomiast sztuka tkwi w tym abymy my - widzowie jzapamitali.



Bdmy szczerzy, kady z nas podchodzi do reklam z lekkim uprzedzeniem, co jest powodem, dla którego czsto nie doceniamy pracy jaktwórcy wÅ‚oyli w próbnawizania zabawnego kontaktu z widzem. Z kolei powodem takiego nastawienia jest powszechnie obowizujce przekonanie o wielkim kÅ‚amstwie, które producenci w tej wÅ‚anie formie nam podaj. Ile razy kupilicie proszek przedstawiany w telewizji jako remedium na kade plamy, a ten nie speÅ‚niaÅ‚ obiecanych funkcji ?
Spójrzmy jednak na ten temat z innej strony oprócz irytujcych produkcji, wyskakujcych z szafy i nicych sipo nocach ( zauwamy, e mimo iuznajemy reklamza kompletny niewypaÅ‚, pamitamy ji kojarzymy a o to przeciechodzi ) mona znaleźć reklamy, które swojkreatywnocii wykonaniem zasÅ‚ugujna miano dzieÅ‚a sztuki. Wiele z nich nie zawiera tekstu, ani nie wpycha nam nachalnie produktu. Wikszość zagranicznych kampanii, zmieniÅ‚a taktyki zamiast na promowanie produktu postanowiÅ‚a skupiuwagna tym jak moe on zmieninasze ycie. Najbardziej efektywne z nich to te które wywoÅ‚ujnatychmiastowe emocje. Producenci zamiast zarzucanas milionem jaskrawych napisów czy animacji uywajmodrej strategii stawiajc na nasze poczucie humoru i inteligencj.


WybraÅ‚em kilka moim zdaniem najciekawszych i najbardziej pomysÅ‚owych : 










CONVERSATION

2 komentarze:

  1. Interesujący post i doskonałe przykłady - FedEx chyba przebił wszystko... Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam ten wpis tutaj: http://monikaszostek.blogspot.co.uk/2016/07/ciekawa-mieszanka-blogowe-wpisy-dla.html Zapraszam! :)

    OdpowiedzUsuń

Follow @ pawel_official